استارتاپ برای ویزای مهاجرتی

Startup for immigration visa

استارت آپ و مهاجرت

از آنجا که تمرکز مجموعه اپتپوس به صورت حرفه ای بروی تولید بیزینس هوشمند بر پایه اپلیکیشن می باشد لذا شما تنها یک ایده را نخواهید داشت بلکه بیزینس به همراه اپلیکیشن و وب اپلیکیشن تولید شده ای دارید که در لحظه ورود به کشور مقصد بجای برنامه ریزی جهت نوع اشتغال و یا سرمایه گذاری بیزینس آماده پول سازی خود را فعال می نمایید.

استارتاپ (استارت اپ، استارت آپ) ویزا چیست؟

کشورهای مهاجرپذیر براساس شرایط متقاضیان مهاجرت، راه‌های متفاوتی را پیش پای آن‌ها قرار داده‌اند. یکی از این راه‌ها که البته مدت زمان زیادی از شکل‌گیری آن نمی‌گذرد،‌ سری استارتاپ ویزاها هستند. دریافت ویزای استارت اپ یا کارآفرینی به معنای گسترش تجارت و کسب‌وکار شما در سطح بین‌المللی و افزایش اعتبار در کشورهای دیگر است که موجب کسب درآمد بیشتر می‌شود. کارآفرینان مهاجر باید دارای یک ایده تجاری جدید و نوآورانه (عموما مربوط به تکنولوژی) باشند که باعث ایجاد اشتغال شود و بتواند در سطح جهانی رقابت کند.

کدام کشورها ویزای استارت آپ صادر می‌کنند؟

در مجموع بیش از ۳۰ کشور جهان در حال حاضر نسبت به صدور این ویزا اقدام کرده‌اند. شیلی و برزیل در قاره آمریکا؛ نیوزیلند و استرالیا در اقیانوسیه؛ کره‌جنوبی و سنگاپور در آسیا؛ و انگلیس، فرانسه، هلند، فنلاند و بسیاری از دیگر کشورهای اروپا نیز جزو این کشورها هستند. این که بخواهید کسب‌وکار جدید خود را در کدام کشور دنیا راه‌اندازی کنید به شرایط، دغدغه‌ها و تمایلات شخصیتان دارد بستگی دارد.

استارتاپ ویزا

پروسه اقدام به دریافت ویزای استارت آپ به چه صورت است؟

اول از همه باید ایده‌ی تجاری خود را برای سازمان‌های برگزیده توضیح داده و آنها را متقاعد به سرمایه‌گذاری کنید تا نامه حمایت دریافت کنید. روند ارائه ایده‌ی خود به هر سازمان، متفاوت است. ابتدا باید با سازمان مورد نظر ارتباط برقرار کنید و درمورد اینکه سازمان موردنظر ممکن است روی چه ایده‌هایی سرمایه‌گذاری کنند، تحقیق کنید.

پس از موافقت یک سازمان برگزیده، برای اداره مهاجرت کانادا یک گواهی تعهد (Commitment Certificate) ارسال نموده و برای شما یک نامه‌ی حمایت (Letter of Support) ارسال می‌شود که باید هنگام اپلای ویزای استارتاپ (start-up visa) کانادا، آن را همراه داشته باشید.

شرایط اصلی دریافت ویزای استارتاپ (startup visa) چیست؟

هرچند که کشورهای مختلف ارائه‌دهنده استارتاپ (استارت اپ، استارت آپ) ویزا شرایط متفاوتی را برای ارائه ویزا دارند، اما به صورت کلی ۴ شرط یکسان بین همه آنها موجود است که به آنها اشاره خواهیم کرد:

توانمندی‌های فردی

فردی که به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوپای نوآورانه است، طبعاً دارای توانایی‌هایی است. ممکن است این توانمندی‌ها فنی-نرم‌افزاری یا مدیریتی و یا تجربی باشد. برای برخی دیگر ممکن است به علت تحصیلات مرتبط با موضوع کسب‌وکار مطرح شده باشد. توجه داشته باشید صرفاً داشتنِ یک ایده به معنای آمادگی مواجهه با سختی‌های کارآفرینی نیست. در هر صورت این مهم است که شما جواب مشخصی برای این سؤال داشته باشید که: «چرا فکر می‌کنید شخصیت مناسبی برای راه‌اندازی یک استارتاپ (استارت اپ، استارت آپ ) هستید؟»

طرح کسب‌وکار عالی

وقتی از داشتن یک طرح کسب‌وکار عالی صحبت می‌کنیم مساوی است با بهترین بیزینس‌پلنی که می‌توانید تصور کنید؛ با تمام اسناد پشتیبان و تمامی پیش‌بینی‌های معمولاً پنج‌ساله براساس مارکت‌ریسرچ‌های دقیق از تمام مسائل تاثیر گذار در کسب و کار شما. معمولاً بهترین کار این است که مسئولیت نگارش آن را به عهده شرکت‌های حرفه‌ای بگذارید تا با اطمینان خاطر بیشتری این روند ادامه یابد.

اخذ تأییدیه از نهادهای اقتصادی

طرح شما باید قابل اجرا باشد تا نامه حمایت را بگیرد. کشورهای مختلف راه‌های متنوعی برای بررسی این موضوع دارند. در برخی از کشورها همانند کانادا و فرانسه، باید یک اکسلریتور (شتاب‌دهنده)، انکوباتور (رشد دهنده) و یا انجل‌اینوستور (فرشته سرمایه‌گذار) سرمایه‌گذاری بر طرح شما را قبول کند و در برخی دیگر همانند انگلیس یک سازمان و یا شرکت اقتصادی باید طرح شما را تأیید کند. در هر صورت سخت‌ترین بخش این مسیر همین موضوع است. در حقیقت از آنجا که پس از دریافت این تأییدیه، باقی کارها دیگر آسان می‌شود، بنابراین اصل کار پیش روی شما همین است البته انجام آن بر روی دوش ما خواهد بود.

هزینه‌های اولیه

کشورهای پذیرنده باید مطمئن شوند که شما هزینه اولیه زندگی برای چند ماه اولیه را پس از ورود به کشورشان خواهید داشت. در اغلب کشورها این هزینه بسیار کم و قابل مدیریت است. هرچند اگر قصد سفر با خانواده خود را دارید این مبلغ متغیر است.

واقعیت ها و ریسک‌های شرایط اخذ ویزای استارتاپ

عموما تصویری که از برنامه ویزای استارتاپ(استارت اپ، استارت آپ ) کانادا در تبلیغات مختلف مشاهده می کنید با واقعیت این برنامه فاصله زیادی دارد. ساده نشان دادن این برنامه، تضمینی بودن آن، نشان دادن هرگونه قطعیت در مورد موفقیت پروژه، داشتن ارتباطات مستقیم با مقامات و مجریان این برنامه تصاویر غیر واقعی از این برنامه است که متاسفانه بصورت بی رویه ای در حال گسترش است. با توجه به این مسائل نکاتی وجود دارد که باید در این زمینه به آنها توجه کنیم:

 

وظیفه ما در اخذ ویزای استارتاپ چیست؟

از آنجا که تمرکز مجموعه اپتپوس به صورت حرفه ای بروی تولید بیزینس هوشمند بر پایه اپلیکیشن می باشد لذا شما تنها یک ایده را نخواهید داشت بلکه بیزینس به همراه اپلیکیشن و وب اپلیکیشن تولید شده ای دارید که در لحظه ورود به کشور مقصد بجای برنامه ریزی جهت نوع اشتغال و یا سرمایه گذاری بیزینس آماده پول سازی خود را فعال می نمایید.

سخنی با سرمایه گذاران مهاجرتی

تمامی سرمایه گذاران محترم به وسیله اعلام سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ ها نیز می‌توانند به راحتی مسیر مهاجرتی را طی نمایند که در صورت نیاز به کسب اطلاعات می‌توانید با ما ارتباط حاصل نمایید. سرمایه‌گذاری در مهاجرت یکی از بهترین و ساده‌ترین مسیرها جهت اخذ اقامت می‌باشد که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان هم از هدر رفتن پول شما جلوگیری نمود و هم می‌توان با آن مبلغ ارزش افزوده ایجاد کرد.

فرم رو تکمیل کن، مشاوره رایگان بگیر

فرم را تکمیل کن، مشاوره رایگان بگیر.